В МТС се проведе отворена дискусия за развитието на железопътния транспорт
„Инфраструктурата не е това, което трябва да бъде“, е посочил генералният директор на НК „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ) Стоян Стоянов по време на среща за развитието на жп транспорта, инициирана от новия служебен министър на транспорта и съобщенията Красимира Стоянова. По думите на Стоянов понастоящем се работи за увеличаване на скоростите в определени участъци от железопътната мрежа. Директорът на НКЖИ обеща, че до края на месец септември ще има изработен план с най-неотложните мерки, свързани с железопътната инфраструктура в страната.
40-годишни локомотиви
По време на дискусията изпълнителният директор на „Холдинг БДЖ“ ЕАД Георги Друмев е посочил, че за един месец в страната ни се движат около 17 000 влака, за които са нужни 129 локомотива. В същото време 49 броя от тези локомотиви са над 40-годишни. Повечето инциденти от началото на годината са станали именно с такива локомотиви и ще бъде сериозно засилен контролът при техническото им поддържане, обеща от своя страна Друмев. По думите му вече са закупени необходимите технически средства (водоструйки, пароструйки и термокамери), с които своевременно да бъдат констатирани и отстранявани неизправностите по подвижния състав.
От БДЖ отчетоха, че от са започнали ежедневни проверки в депата и извънредни инструктажи на персонала. Доставката на видеорегистратори в локомотивите и мотрисните влакове е друга мярка, по която вече се работи и предстои да бъде изпълнена.
В дискусията взеха още участие представители на синдикални организации, железопътни експерти и медии. Припомняме, че на среща с ръководството на БДЖ, транспортният министър поиска бързи действия за гарантиране на безопасността на служителите и пътниците.
„Ще бъда безкомпромисна“
„За да намерим решение на проблемите в железопътния транспорт, първо трябва да посочим проблема“, е заявила министър Красимира Стоянова в началото на срещата. „Ще бъда безкомпромисна и решителна по отношение на всяко безхаберие в системата на българските железници. Недопустимо е пътниците да пътуват не само в непочистени влакове, но и в опасни. За железниците трябва да говорим открито“, е подчертала още министърът. По думите ѝ са необходими повече усилия от служителите, свързани с експлоатацията на железопътния транспорт и контрол и инициативност от страна на управителните органи на железницата.
Железопътни експерти изразиха мнение, че е важно да бъде подобрен диалогът между „БДЖ – Пътнически превози“ ЕООД и НКЖИ, както и да се ускори изпълнението на проектите по железопътната инфраструктура. Синдикалните организации подчертаха нуждата от експерти в експлоатационния персонал на железниците и строг контрол при извършването на ремонтите и поддържането на подвижния състав.