Платформата ще може да бъде преобразувана в различни конверсии, за да отговори на специфични бизнес нужди.
Това е първото потвърждение, че Hyundai възнамерява да разшири своето електрическо предлагане извън сегмента на леките автомобили. Очаква се автомобилите за работа да спомогнат за увеличаване на продажбите на корейския производител.
ST1 – съкращение от Service Type 1 – ще може да предостави разнообразие от приложения и решения, като се започне с карго ван и товарни модели с хладилен бокс. Моделите Cargo и Cargo Refrigeration са специализирани за логистика и доставки, и са оборудвани съответно с товарен бокс и хладилен товарен бокс във версия шаси кабина.
От Hyundai са уверени, че знаят какво искат купувачите, след като прототипите на превозните средства вече работят в големи дистрибуторски предприятия в страната. Изпитанията са позволили на Hyundai да създаде персонализирани решения за бизнеса с логистика и доставки.
Практичен дизайн
Екстериорът на ST1 е проектиран така, че да подобри безопасността, практичността и производителността в операциите.
Предната част е с дизайн на полукапак, който служи за осигуряване на повишена безопасност за всички участници в движението. Около половината от капака е изнесен напред от кабината, което осигурява зона, която да поеме евентуален сблъсък и да абсорбира последиците от удара. Протектори в черен цвят са поставени върху зоните, където най-често се появяват драскотини, като например предната броня, страниците и калниците на двойната задна врата.
Пътният просвет е намален, което е от полза за повишаване на товарния обем. Боксът може да бъде в удължена версия, като същевременно височината на автомобила остава достатъчно ниска, за има достъп до подземни паркинги и други по-ниски зони. Ниският под дава възможност на шофьорите да влизат и излизат от вана по-лесно.
Аеродинамичните характеристики са оптимизирани, ST1 включва опростен покривен спойлер и панел, свързващ кабината и товарното отделение.
„ST1 е бизнес платформа с множество възможности за разширяване“, казват от Hyundai Motor Company. „Стартирайки с превозно средство, което е оптимизирано за бизнес с логистика и доставки, ние се надяваме, че то ще бъде харесано от много клиенти, тъй като то може да бъде разширено до платформа, пригодена за различни транспортни задачи.“
Hyundai ще разкрие допълнителни подробности за ST1, включително спецификации и цени, по-късно през годината. Ванът ще бъде пуснат в продажба първо в Южна Корея като товарна и хладилна версия, преди да поеме зад граница.