Държавната компания не може ефективно да управлява процесите и доказателство за това са зачестилите инциденти по жп мрежата, смята транспортният министър.
Оставките на инж. Мария Донова Генова, генерален директор на Национална компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ) и на инж. Емилия Никова, председател на Управителния съвет на НКЖИ, бяха поискани от министъра на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков. Причината е занижен контрол на безопасността и зачестилите инциденти по жп инфраструктурата, изтъкват от пресцентъра на МТС.
Последният случай е от 01.08 в участъка Мирково – Долно Камарци, където 5 вагона излязоха от релсите.
Първоначалната информация показва, че става въпрос за лошо състояние на железопътната инфраструктура. Предстои разследване, което да установи причините за инцидента.
„Сегашното ръководство на НКЖИ многократно показа, че не може ефективно да управлява процесите в една от най-големите държавни компании в България“, категоричен е министър Гвоздейков. По думите му ситуацията от 1-ви август отново доказва, че има проблем с управлението на системите за безопасност на жп превозите.
„Освен директора и председателя на борда, отговорност трябва да понесат и служителите, които са ангажирани с експлоатацията на железния път и неговото състояние“, поясни още транспортният министър, цитиран от пресцентъра на МТС.