• Вход
No Result
View All Result
  • Логистична Конф.
  • Складова логистика
  • Транспорт+спедиция
  • Верига на доставките
  • е-Списания
  • ОЩЕ
    • Техника и технологии
    • Икономика и инвестиции
    • Логистични центрове
    • Системи за управление
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Инфраструктура
    • Е-мобилити
    • Камиони
    • Ванове
    • Анализи
    • Видео
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Kamioni.bg
    • Bageri.bg
    • Абонамент
  • Логистична Конф.
  • Складова логистика
  • Транспорт+спедиция
  • Верига на доставките
  • е-Списания
  • ОЩЕ
    • Техника и технологии
    • Икономика и инвестиции
    • Логистични центрове
    • Системи за управление
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Инфраструктура
    • Е-мобилити
    • Камиони
    • Ванове
    • Анализи
    • Видео
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Kamioni.bg
    • Bageri.bg
    • Абонамент
No Result
View All Result

Списание ЛОГИСТИКА » Засега няма споразумение по Директивата за теглата и размерите на камионите

Засега няма споразумение по Директивата за теглата и размерите на камионите


20.06.2024
A A
kamioni.bg
Reading Time: 1 min read
Засега няма споразумение по Директивата за теглата и размерите на камионите

На 18 юни министрите на транспорта на държавите от ЕС се срещнаха в Люксембург за заседание на Европейския съвет, за да обсъдят, наред с други неща, и евентуалните промени в Директивата за теглата и размерите. По този въпрос обаче не е постигнато споразумение.

На срещата министрите на транспорта от ЕС са обсъдили пътната безопасност, теглото и размерите на тежкотоварните превозни средства, морската безопасност, хармонизирани информационни системи и използването на капацитета на железопътната инфраструктура.

Ключов резултат от срещата е одобрението на заключенията от специалния доклад на Европейската сметна палата относно целите на ЕС за пътна безопасност, който подчертава недостатъчния напредък в намаляването на смъртните случаи по пътищата. Министрите също така са взели под внимание доклада за напредъка по проектодирективата относно ефекта в целия ЕС на лишаването от права за управление на МПС. Въпреки това, няма голям напредък в политиките, касаещи автомобилния транспорт.

Важна точка от дневния ред са били предложените изменения на Директивата относно теглата и размерите на тежкотоварните превозни средства, част от законодателния пакет на Комисията за екологизация на товарния транспорт. За съжаление министрите не са успели да постигнат съгласие по този въпрос. Държавите членки са изразили загриженост относно увеличеното използване на дълги камиони в ЕС и допълнителните увеличения на теглото, необходимо за превозни средства, оборудвани с алтернативни технологии за задвижване.

Въпреки че на срещата е постигнат напредък по отношение на морската безопасност, вътрешните водни пътища и железопътния транспорт, секторът на автомобилния транспорт не е отбелязал законодателен успех и предстоящото унгарско председателство на ЕС ще продължи да разглежда тези висящи въпроси.

Стагнацията разочарова германските превозвачи

Bundesverband Güterkraftverkehr Logistik und Entsorgung (BGL), представляваща германската индустрия за автомобилни превози на товари, изрази значително разочарование от липсата на напредък. BGL критикува неуспеха на Съвета да постигне незабавни спестявания на CO2 чрез удължаване на дължината на съчленените камиони с около 10%, без да има допълнително натоварване на инфраструктурата.

Асоциацията призовава министрите на транспорта на ЕС да създадат стратегия и график, за да направят алтернативните задвижвания по-привлекателни, без да се намалява капацитета на полезен товар.

История на Директивата за теглата и размерите

Директивата за теглата и размерите (96/53/EC) беше въведена през 1996 г. от Европейския съюз, за ​​да стандартизира максималните тегла и размери на тежкотоварните превозни средства в държавите-членки, с цел улесняване на трансграничния транспорт и осигуряване на лоялна конкуренция.

През 2015 г. Директива 2015/719 въведе изменения, позволяващи на аеродинамичните устройства и двигателите с алтернативно гориво да подобрят енергийната ефективност и да намалят емисиите.

Настоящото предложение в рамките на „Пакета за екологични товарни превози“, което беше прието през юли 2023 г., има за цел да направи допълнителни промени за насърчаване на превозни средства с нулеви емисии (ZEV) чрез разпределяне на допълнителни квоти за тегло и увеличаване на дължините за такива превозни средства.

Предложеното изменение на директивата получи силен отзвук от заинтересованите страни в транспортната индустрия. Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA) подкрепя тези промени, като подчертава необходимостта от пълно разпределяне на допълнителното допустимо тегло за ZEV и от увеличаване на ограничението за тегло на ос до 12,5 тона.

ACEA също така подкрепя разширяването и опростяването на използването на по-дълги и по-тежки превозни средства съгласно Европейската модулна система (EMS), за да се създадат равни условия с тези при превозните средства с конвенционално задвижване и да се подобри конкурентоспособността на моделите с нулеви емисии.

Няколко европейски железопътни асоциации обаче, включително Общността на европейските железопътни и инфраструктурни компании (CER) и Международният железопътен съюз (UIC), изразиха остро противопоставяне на предложените промени.

Те са възложили проучване, което предвижда пренасочване на до 21% от товарите от железопътен към автомобилен транспорт, ако промените бъдат приложени, което води до значително увеличение на емисиите на CO2, на разходите за поддръжка на пътищата и до логистична неефективност.

Железопътните асоциации твърдят, че предложените мерки са неприложими и биха могли да подкопаят целите на Зелената сделка на ЕС чрез насърчаване на автомобилния транспорт. Те препоръчват запазване на сегашното максимално брутно тегло от 40 тона за тежкотоварни превозни средства, с изключение на превозните средства с нулеви емисии, и осигуряване на оперативна съвместимост между различните видове транспорт в подкрепа на устойчив и енергийно ефективен товарен транспорт.

 


Свързани

 Балкан Стар Сервиз – София

11.11.2025

Доц. д-р Николай Драгомиров, ръководител Катедра „Логистика и веригите на доставки”, УНСС, в новия епизод на подкаст Logistika BG

11.11.2025

Mercedes-Benz eActros 600 пое по пътищата на Великобритания за Amazon

11.11.2025

ЕС планира изключение за тахографи и скорост за е-вановете до 4,25 тона

11.11.2025

Дигиталната революция в ECMT разрешенията започва от 2026 г.

11.11.2025
  • Ново
  • Сродни
  • Популярно
 Балкан Стар Сервиз – София

 Балкан Стар Сервиз – София

11.11.2025
Доц. д-р Николай Драгомиров, ръководител Катедра „Логистика и веригите на доставки”, УНСС, в новия епизод на подкаст Logistika BG

Доц. д-р Николай Драгомиров, ръководител Катедра „Логистика и веригите на доставки”, УНСС, в новия епизод на подкаст Logistika BG

11.11.2025
Mercedes-Benz eActros 600 пое по пътищата на Великобритания за Amazon

Mercedes-Benz eActros 600 пое по пътищата на Великобритания за Amazon

11.11.2025
ЕС планира изключение за тахографи и скорост за е-вановете до 4,25 тона

ЕС планира изключение за тахографи и скорост за е-вановете до 4,25 тона

11.11.2025
Дигиталната революция в ECMT разрешенията започва от 2026 г.

Дигиталната революция в ECMT разрешенията започва от 2026 г.

11.11.2025
Затварят летище Бургас за 6 месеца

Затварят летище Бургас за 6 месеца

10.11.2025
В момента няма други публикации по темата.
Шофьори на камиони отнесоха глоби за 26000 евро при мащабна трансгранична операция

Шофьори на камиони отнесоха глоби за 26000 евро при мащабна трансгранична операция

23.10.2025
Пътните такси вече надвишават разходите за гориво на превозвачите в Европа

Пътните такси вече надвишават разходите за гориво на превозвачите в Европа

21.10.2025
Почина логистикът и общественик Любен Тенев

Почина логистикът и общественик Любен Тенев

04.11.2025
Участниците от 13. Логистична Бизнес Конференция говорят в новия епизод на подкаст Logistika BG

Участниците от 13. Логистична Бизнес Конференция говорят в новия епизод на подкаст Logistika BG

14.10.2025
По-строги санкции и ограничения за шофьорите на камиони в ЕС през 2026 г.

По-строги санкции и ограничения за шофьорите на камиони в ЕС през 2026 г.

03.11.2025
Цветин Тодоров, Alexander Logistics: Правим процесите все по-дигитални

Цветин Тодоров, Alexander Logistics: Правим процесите все по-дигитални

24.10.2025
затвори
затвори
  • Верига на доставките
  • Транспорт и спедиция
  • Складова логистика
  • Техника и технологии
  • Е-мобилити
  • Икономика/инвестиции
  • Анализи
  • Инфраструктура
  • Логистични центрове
  • Системи за управлен.
  • Ново в БГ
  • За бизнеса
  • Видео
  • Камиони
  • Ванове
  • Най-ново
  • Най-четени
  • БОРСА КАМИОНИ
  • Е-СПИСАНИЯ
  • АБОНАМЕНТ
  • ЛОГИСТИЧНА КОНФ.
  • СПР. КОЙ КАКЪВ Е
  • КАТ. АВТ. ЗА РАБОТА
  • Kamioni.bg
  • Bageri.bg
  • ВХОД
  • РЕГИСТРАЦИЯ
  • Контакт с logistika.bg
  • Екип
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакти
  • Политика за поверителност
  • Политика за бисквитките

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

No Result
View All Result
  • Логистична Бизнес Конференция
  • Складова логистика
  • Транспорт и спедиция
  • Техника и технологии
  • Верига на доставките
  • е-Списания
  • Справочник Кой какъв е в транспорта
  • Икономика и инвестиции
  • Логистични центрове
  • Системи за управление
  • Ново в БГ
  • За бизнеса
  • Инфраструктура
  • Е-мобилити
  • Камиони
  • Ванове
  • Анализи
  • Видео
  • Най-ново
  • Най-четени
  • Абонамент
  • Kamioni.bg
  • Bageri.bg
  • Вход

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms below to register

All fields are required. Log In
Този сайт използва с ваше съгласие бисквитки или подобни технологии за съхраняване, достъп и обработка на лични данни като вашето посещение на този уебсайт, IP адреси и идентификатори на бисквитки. Във връзка с изпълнението и прилагането на Общия регламент относно защитата на данните (Регламент (ЕС) 2016/679), можете да се запознаете с нашата Политика за бисквитките. Ако продължите да използвате този уебсайт, без да променяте настройките си, ще получите всички бисквитки, които сайтът използва. Можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време.
Приемам всичкиНастройкиОтказвам всички
Бисквитки

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT