VDL Bus Roeselare, новата фламандска производствена база на VDL Bus & Coach, беше официално открита на 10 април. В допълнение към производственото съоръжение, което се простира на 27 000 кв.м., там се помещават и цехът за индивидуални решения, логистичната база и офисите на служителите на VDL Bus Roeselare и VDL Bus & Coach Belgium nv.
Обектът в Рьозеларе, който обхваща обща площ от 77 000 м2, вече е в експлоатация от известно време. Във VDL Bus Roeselare ще бъде локализирано серийното производство на новотото поколение на Citea – 100% електрически автобус, предназначен за обществен транспорт.
На тържественото откриване на съоръжението присъстваха фламандският министър-председател Ян Ямбон, фламандският министър на транспорта Лидия Петерс, клиенти, доставчици и медии, сред които и представител на сп. КАМИОНИ. Първата копка на новия автобусен завод на VDL Groep бе направена на 8 февруари 2022 г. След повече от две години, първоначалните планове се превъплатиха в един от най-модерниите автобусни заводи в Европа.
Устойчивост и иновации
Новият завод следва бизнес философията за устойчивост и иновации на VDL Groep, която тук е отразена в няколко насоки. Сградата е проектирана със силен акцент върху екологичността й, с подово отопление и обширни вентилационни системи, осигуряващи ефективно използване на енергията. С интегрираните си слънчеви панели са съоръжението до голяма степен е самодостатъчно да покрива своите енергийни нужди. „Зеленият“ покрив не само допринася за естетиката на сградата, но и действа като естествен изолатор и допринася за биоразнообразието на околната среда.
С подобен тип съоръжения VDL Bus & Coach се стреми към устойчива и екологично отговорна производствена среда, продължавайки да работи за намаляването на своя екологичен отпечатък.
Локална работна заетост и европейско производство
VDL Bus & Coach съзнателно е избрала да произвежда своите автобуси в Европа. „Разполагаме с надеждна мрежа от производствени мощности, близо сме до клиентите, имаме собствени квалифицирани работници, които са ни лоялни от години, както и устойчиви производствени методи. Нашите служители са висококвалифицирани и използват най-съвременни технологии, за да произвеждат електрическите автобуси на днешния ден, и на бъдещето“, казва Ролф-Ян Цвип, главен изпълнителен директор на VDL Bus & Coach.
Ален Дусе, управляващ директор на VDL Bus Roeselare, също подчертава значението на инвестициите в работни места: „Ние знаем, че хората с технически умения са от първостепенно значение за висококачествената производствена индустрия. Като производители на автобуси е от решаващо значение е да продължим да инвестираме и в обучението през целия живот, за да адаптираме уменията на нашите служители към променящите се нужди на икономиката. Обаче не трябва да приемаме, че това се случва между другото: изискват се големи усилия, както от страна на работодателя, така и от страна на служителя.
VDL Bus & Coach, част от семейната VDL Groep, е твърд защитник на запазването на работните места, знанията и уменията в региона. За да продължи с това, и да помогме за развитието на важната индустрия за производство на автобуси в Европа, VDL Bus & Coach подчертава значението на равноправните условия, които трябва да спазват и производителите от други континенти. „Трябва да има честна конкуренция, да се играе по едни и същи правила за всички“, казва Ролф-Ян Цвип.
Производственият капацитет на VDL Bus Roeselare ще е около 800 автобуса годишно. Въпреки факта, че заводът в Рьозеларе може да произвежда и сам тази бройка от новото поколение на Citea, VDL Bus & Coach умишлено е избрала да сподели производството на електрическия градски автобус с другото си производствено съоръжение във Валкенсваард. Това решение ще увеличи в максимална степен използването на наличния производствен капацитет и ще увеличи гъвкавостта на двата завода.
От ръководството на VDL Bus & Coach потвърдиха, че VDL Groep съвместно с Schmitz Cargobull водят преговори за придобиването на фалиралия производител Van Hool. Сделката се очаква да бъде завършена до седмица, а работните си места ще запазят между 650 и 950 служители на банкрутиралата компания.
Повече по темата четете в следващия брой на сп. КАМИОНИ.