Трафикът на автоможили за работа с тегло над 7,5 тона по германските пътища и магистрали е намалял през юни, на годишна база, както и за цялото първо полугодие.
Федералната служба за логистика и мобилност (BALM) публикува статистика за събраните пътни такси за юни и за цялата първа половина на 2024 г.
Миналия месец пробегът на всички камиони по германските пътища е намалял с 5,3%. Германските камиони отбелязват спад от 5% (с пробег от приблизително 1,88 млрд. км), а полските камиони с 5,9% (приблизително 627 млн. км).
Дори литовските камиони са изминали по-малко километри през юни в сравнение с преди година – резултатът от 121 милиона км е с 1,5% по-нисък от миналата година по същото време. Това е първият спад от няколко години за литовските превозвачи, които редовно отбелязват повишения след пандемията, изпреварвайки Румъния, Нидерландия и Чехия в статистиката. Към декември 2022 г. те заемат втора позиция (след Полша) сред чуждестранните превозвачи по германските платени пътища по отношение на пробег.
Междувременно спадът на трафика през цялото полугодие е по-малък, отколкото през самия юни. Пробегът на камионите по германските магистрали и федерални пътища през този период е намалял с 1,3% на годишна база. Германските превозвачи регистрират пробег от приблизително 11,2 милиарда км, със спад от 1,5%.
През първите шест месеца на тази година полските камиони са изминали приблизително 3,8 милиарда километра по германските пътища, което е с 1,2% по-малко от преди година. Литва обаче отбеляза ръст през първата половина на годината. Камионите от тази страна са изминали в Германия общо около 735 млн. км, което е с 5,9% повече в сравнение със същия период на миналата година.
По отношение на дела, германските камиони представляват 56,3% от общия пробег през първите шест месеца. Делът на полските камиони през този период е 19,1%, а литовските камиони са 3,7%. За сравнение през първото полугодие на миналата година тези дялове са съответно 56,4%, 19,1% и 3,5%.