Volkswagen Лекотоварни автомобили представя подробности за интериора и товарното пространство на новия Transporter. По-голям товарен капацитет – обемът от 5,8 м3 бележи увеличение с 10 %, а товарното отделение на новия Transporter е значително по-дълго и по-широко от това на неговия предшественик. С максимален полезен товар от 1,33 тона и максимално допустим прикачен товар до 2,8 тона, новият Transporter е лекотоварен автомобил с впечатляващи функционални възможности.
Наближава голяма премиера от света на лекотоварните автомобили – предстои новият Transporter да се появи на германския пазар в началото на 2025 година и сега Volkswagen Лекотоварни автомобили повдига леко завесата, разкривайки повече подробности за кабинатаи товарното отделение на новото поколение на своя бестселър. Подобно на Multivan и ID. Buzz преди него, новият Transporter ще дебютира на пазара с изцяло цифрови прибори на арматурното табло като част от стандартното оборудване.
Товарното отделение на новата генерация Transporter също предлага значителни предимства в сравнение с това на Transporter 6.1, чието място в гамата ще наследи. Това личи ясно от параметрите на новата базова версия със стандартно междуосие – при нея дължината на товарното отделение е увеличена с 61 милиметра, а вътрешната широчина между калниците е нараснала още повече – с цели 148 милиметра. На практика това означава, че всички доволни клиенти на актуалното поколение Transporter със сигурност ще се зарадват и на значително нарасналите възможности на неговия наследник.
Високо качество, пространство и функционалност. Вътрешното пространство в кабината на новия Transporter се отличава с изцяло променен дизайн, модернизиран и преработен до най-малкия детайл. В процеса на неговата разработка, развойните специалисти на марката са преследвали една ясна цел –създаване на Transporter с обичайните за Volkswagen характеристики по отношение на дизайна, съчетани с максимален вътрешен простор и функционалност. Първите официални данни за новото поколение на лекотоварния Volkswagen Transporter показват, че тази цел е изпълнена във всяко отношение.
Позната атмосфера и високи технологии в кабината. Всички досегашни собственици на T6.1 веднага ще разпознаят типичните и за новото поколение Transporter удобство и функционалност с висока позиция на седалките, широкиоблицовки на вратите и високо разположен скоростен лост. Тези доказани с времето решения са допълнени от изцяло новото цифрово арматурно табло с показания, ориентирани в една визуална ос за по-лесно възприемане на информацията с минимално разсейване на вниманието.
Приборите на таблото включват блока контролни прибори пред водача Digital Cockpit с възможност за свободно конфигуриране на показанията и диагонал 12 инча (30 сантиметра) и 13-инчовия централен сензорен екран (33 сантиметра диагонал) на включената в стандартното оборудване при всички версии на новия модел инфотейнмънт система с цифров радиоприемник DAB+ и безжична функция App Connect Wireless за смартфон интеграция с Apple CarPlay/Android Auto. Друга включена в стандартното оборудване характеристика на новия Transporter е мултифунционалният волан, чиито бутони са лесни и функционални за работа дори при управление с ръкавици. Подобно на новите Multivan и ID. Buzz, Transporter вече ще използва паркинг спирачка с електронно управление и комфортна Auto-Hold функция, чиито прибор за управление е преместен високо на арматурното табло, където е по-удобен за използване и освобождава място в пространството за краката на пода. Благодарение на това и в зависимост от оборудването, моделът предлага удобен достъп от кабината до задната част на автомобила и обратно.
До шест места в новия Transporter. Стандартното оборудване на товарната версия от новото поколение Transporter включва кабина с две индивидуални седалки, а допълнително се предлага и възможност за триместно изпълнение с индивидуална седалка на водача плюс двуместна обща пътническа седалка. Освен това, Transporter може да бъде оборудван с до три индивидуални седалки (с механиззъм за лесен демонтаж) на втория ред, а при пътническата версия Kombi, която ще бъде добавена в гамата на по-късен етап – и с триместна цяла седелка на третия ред.
Новият Transporter от Volkswagen Лекотоварни автомобили ще бъде и единственият представител на този клас лекотоварни автомобили, който ще се предлага и с двойна кабина в бордовия вариант на каросерията. В този случай пътническото пространство е с шестместен капацитет – мястото на водача плюс двуместна цяла седалка на първия ред, допълнени от триместна цяла седалка на втория ред. Гамата от тапицерии на седалките дава възможност за избор между здрави и устойчиви на износване текстилни материи, както и два варианта тапицерии от синтетична кожа.
Товарно отделение с полезен обем от 5,8 до 9,0 м3. Общата дължина на каросерията на новия Transporter е 5050 милиметра, с което той бележи увеличение със 146 милиметра в сравнение със своя предшественик. Междуосието при стандартната версия също е нараснало с 97 милимилетра до 3100 милиметра, а по желание моделът ще се предлага и с удължено с 400 милиметра междуосие, при което общата дължина на каросерията е 5450 милиметра. Увеличение в размер на 128 милиметра в сравнение с предходното поколение отбелязва и външната широчина на каросерията на Transporter, която вече е 2032 милиметра без външните огледала. Максималната вътрешна широчина между корпусите на калниците също е значително увеличена със 148 милиметра и вече достига 1392 милиметра, улеснявайки значително товаренето и превоза на европалети.
Дължината на пода на товарното отделение при новия Transporter със стандартно междуосие е 2602 милиметра, което добавя допълнителни 61 милиметра към възможностите на предшественика, а при удължената база дължината на товарното отделение нараства до 3002 милиметра. Благодарение на по-големите външна дължина, широчина и междуосие, специалистите от Volkswagen Лекотоварни автомобили са успели да постигнат значително увеличение на товарния капацитет на новия Transporter. Максималният товарен обем при всички варианти на задвижването на версията със стандартно междуосие на практика е увеличен с обема на двe стандартни – бокс колички и вече достига 5,8 м3. Версията с дълго междуосие и висок покрив на свой ред ще може да побира товари с обем до 9,0 м3.
Както и досега, Volkswagen Лекотоварни автомобили предлага изключително разнообразни възможности за индивидуални конфигурации с различни преградни стени и може да бъде пригоден точно към специфичните изисквания на клиента.
Максимален полезен товар от 1,33 тона. Въпреки ръста в размерите, новото поколение на Transporter запазва своята функционалност – с височина под 2,0 метра при версията със стандартен покрив – и се вписва във всички стандартни изисквания за габаритите при използване на многоетажни и подземни паркинги.
Диаметърът на завой от 11,8 метра при версията със стандартно междуосие на свой ред осигурява на новия Transporter възможност да се справи без усилия и затруднения с маневрите в много ограничени пространства. Освен това, инженерите на Volkswagen Лекотоварни автомобили са се погрижили верният помощник в работата на професионалистите да се справя с лекота не само с обемите, но и с теглото на транспортираните товари – максималният полезен товар на новото поколение е до 1,33 тона. В случаите, в които това се окаже недостатъчно, новото поколение на Transporter може да тегли и прикачни товари с общо допустимо тегло до 2,8 тона, осигурявайки надеждно изпълнение и на най[1]тежките транспортни задачи в работното ежедневие.
Цифрова и интуитивна работна среда. Водачите на T6.1, Multivan и ID. Buzz ще се ориентират моментално в ясната и интуитивна структура на менютата на всички екрани и контролни прибори на новото арматурно табло. Както и досега, панелът за управление на функциите на светлините е разположен вляво на волана, докато бутоните за контрол на по-важните функции в автомобила, навигацията в менютата и настройката на силата на звука са разположени в редица отдясно.
Точно над тях е централният сензорен екран на инфотейнмънт системата. Новият интерфейс при него включва постоянно видима лента в долната част на екрана с основните настройки на климатизацията на купето, включително и на отоплението на седалките. В средата е разположено главното меню на началния екран с ясна графична структура от „плочки” с възможност за индивидуална конфигурация, а над него са винаги видимите контролни функции, предоставящи разнообразна стандартна информация като външната температура или нивото на зареждане на смартфона и бутон „Home”, който ви връща в главното меню само с едно докосване. По желание на собственика инфотейнмънт системата може да бъде разширена с навигационна функция, с мобилните онлайн услуги на Volkswagen VW Connect и VW Connect Plus (предлагат се стандартно заедно с навигационната система) и с първокласна озвучителна система Harman Kardon.
Пълен заряд. В централната конзола има отделение за съхранение на смартфони с допълнителен панел, наличен като опция, за безжично индуктивно зареждане. Новият модел предлага и богата палитра от опционални възможности за зареждане на различни мобилни устройства с помощта на до седем USB-C и USB-Aпорта и контакти с напрежение 12V. Наред с това, допълнителното оборудване на новия Transporter ще включва и захранващ блок с трансформатор за напрежение 230 V и обща мощност 400 W, в който могат да бъдат включвани за зареждане и захранване и различни по-големи електрически уреди, устройства и инструменти.
Електрическите или електрифицираните варианти на новия Transporter съответно ще могат да се оборудват с инвертор с максимална мощност 2,3 кВт. Премиерата на новия Transporter в България се очаква да се случи през 2025 година. Новото поколение ще включва значително по-богато стандартно оборудване1 от T6.1 и в изпълнението TDI с турбодизелов двигател с мощност 81 кВт (110 к.с.).