Най-големият линеен контейнерен оператор в света – MSC, е подал оферта за закупуването на Hamburger Hafen und Logistik (HHLA), дружеството което оперира пристанище Хамбург.
Предложението е за придобиването на HHLA, включително всичките й задгранични съоръжения. Офертата на MSC ще трябва да бъде одобрена от изпълнителния борд на HHLA. Публично регистрираната HHLA е мажоритарна собственост на град Хамбург.
Според анализаторите от Alphaliner, офертата на MSC се отнася за цялата HHLA, включително нейните филиали за железопътна логистика, терминалите в Хамбург и всички контейнерни терминали извън Германия – в Талин-Мууга, Одеса и Триест. Офертата е внесена от MSC, а не от неговото дъщерно дружество за управление на терминалите, Terminal Investment Limited.
Транзакцията може да отбележи повратна точка за пристанище Хамбург, където обемите бяха в застой повече от десетилетие и където федералната подкрепа за морския и индустриалния сектор беше слаба през последните години, смятат от Alphaliner.
Контейнерният оборот на пристанището в Хамбург е спаднл с 11,7% до 3,8 млн. teu през първата половина на 2023 г. според Alphaliner, MSC е подписал споразумение, съгласно което се е съгласил да обработва допълнително 1 млн. teu годишно през терминалите на HHLA. Швейцарско-италианската група също така ще премести централния си офис за германските си линейни превози от Бремен в Хамбург, а също и германския си център за круизни операции от Мюнхен в Хамбург.
По-рано тази година китайската COSCO купи 24,9% дял в контейнерния терминал Tollerort (CTT) на HHLA.
В същото време Клаус-Михаел Кюне, който контролира Kuehne + Nagel, която държи 30% в контейнерния линеен превозвач Hapag-Lloyd, също има интерес да поеме контрола над HHLA. В интервю за Hamburger Abendblatt г-н Кюне посочва, че е загрижен за HHLA, който според него се управлява зле. Магнатът разкри, че два пъти е предлагал да купи дела в пристанището, притежаван от град Хамбург, който е 69%