АТЕСТ Експо и Green Energy събраха в рамките на Архитектурно-строителна седмица 2024 в Интер Експо Център транспортни средства от различни марки и категории, предназначени основно за работа.
Тази година електрозадвижването не бе на мода при по-тежката представена техника – и камиони, и машини. Затова пък някои вносители избраха точно това събитие, за да покажат леки автомобили, захранвани от батерии.
Най-богата бе експозицията на SFA Automotive – модели на Peugeot, Citroën, DS Automobiles, Opel, Jeep и FIAT: достатъчно луксозни варианти с електрозадвижване, с цени до близо 110 000 лева с някои опции и вкл. ДДС. Изключение е моделът AMI на Citroën, който струва 21 590 лева, но с 8-те си конски сили не е равностоен участник дори в градското движение.
Електрическият Pony на Beijing Automobile Works Co. е от китайските електромобили, които притесняват европейската автопромишленост: според вносителя този спартански обзаведен мъник с 1+1 места, приличен багажник и 2 врати + задна клапа може да измине 150-170 км без дозареждане. Цената му е 28 250 лв. без ДДС. Електрическият Club Car Urban на щанда на Булавто АД предлага полезен товар до 1000 кг и пробег до 200 км с батерия 21,4 кВтч.
В строителния бизнес изглежда не вярват, че електрическите превозни средства са икономически изгодни за сериозна работа, затова останалите превозни средства на изложението бяха с ДВГ. С приятното си излъчване изпъкна представеният от Булавто триосен самосвал 3542D L от новата серия Ford Trucks F-Line. Същата българска компания започва да пробива и с камионите от серията Atlas на Otokar, предлагани в 12-тонния клас с различни междуосия, в 2- и 3-осно изпълнение.
Daily, най-популярният модел на Iveco, освен в обичайните изпълнения бе представен от Булавто във варианти със самосвален кош и кран Fassi, и тристранен самосвал с двойна кабина (70С18). Тази българска компания настойчиво популяризира и компактните Porter NP6 на Piaggio Commercial, които в неголеми габарити предлагат впечатляваща товароносимост до 1400 кг и избор между задвижване 4х2 или 4х4 на бензин-LPG или на бензин-CNG.
В тежката категория на откритата изложбена площ присъстваха камиони, които не са непознати: Volvo FMX със самосвална надстройка и повдигащ хидравличен цилиндър Meiller; Iveco T-way 510, също с кош на Meiller; четириосен Mercedes-Benz Arox 4151, носещ бетон-помпа Sermac с впечатляваща 42-метрова стрела.