Логистична информационна платформа, която дава видимост на хиляди камиони – това е CargoRadar.eu. Две години след старта, днес платформата е незаменим помощник при търсенето на свободни превозни средства.
Какво прави CargoRadar.eu уникална за логистичния сектор? Какво печелят превозвачите и спедиторите при работа с нея? Какви са бъдещите планове и функционалности на платформата? По тези и по други въпроси разговаряме с Димитър Стефанов и Росен Моллов, съсобственици и управители на СargoRadar.eu.
– Г-н Стефанов, г-н Моллов, какво прави платформата CargoRadar.eu уникална за логистичния сектор?
– Р. М.: CargoRadar.eu дава видимост в реално време на хиляди сухопътни товарни транспортни средства, търсещи товари. Тя осигурява прозрачност на целия логистичен процес – от товаренето до разтоварването на стоката или накратко казано, Monitoring-Manage-Report
В момента платформата се развива от нашия екип, а месечно към нея се присъединяват между 700 – 1000 камиона. Нашето разрастване привлече интереса на различни международни платформи-борси и големи спедиторски фирми. Ние стартирахме в България, но много бързо влязохме и в Румъния. В момента около 8000 от регистрираните при нас камиони са български и румънски.
Слоганът ни е Quick and Green. Quick, защото можем бързо да намерим решение, а Green, защото, привличайки най-близкия до товара камион, спестяваме празни километри и вредни емисии. Ако една логистична компания работи с нашата платформа, може да редуцира много празни километри на годишна база и по този начин да даде своя принос към екосистемата в Европа.
– Каква е разликата между Вашата платформа и обикновената транспортна борса?
– Д. С.: Ние не сме транспортна борса, а информационна логистична платформа, която визуализира товарни превозни средства на картата в реално време. Чрез интеграция с множество GPS доставчици ние визуализираме камионите на различни превозвачи на една интерактивна карта. С нарастването на камионите в CargoRadar.eu привлякохме сериозен интерес на няколко транспортни борси от чужбина – публични и частни, за съвместна дейност. Идеята на съвместната интеграция с борсите е да дадем видимост на процесите им, а именно, след като клиентът публикува товара си в борсите, после да може да го проследи в CargoRadar.
Най-новата и иновативна функционалност, която скоро ще предложим на логистичния сектор, е Агрегатор на товари – товарите на няколко борси ще се визуализират в CargoRadar.eu. По този начин превозвачът не трябва да влиза в множество борси, а ще вижда техните товари на едно място в CargoRadar.eu Чрез тази интеграция, когато се публикува един товар в някоя от борсите, той автоматично се публикува и при нас. За улеснение на превозвачите има различни филтри, които ще им помогнат да локализират по-добре мястото, откъдето искат да вземат товар.
Самата интеграция е двупосочна. Ако даден превозвач има регистрации в някоя борса, с която имаме интеграция, автоматично камионите му се визуализират или публикуват в другите борси. По този начин нашата платформа се явява като контролен пункт за превозвачите, където могат да посочват сегашните си и бъдещите позиции, къде ще бъдат, откъде търсят товари и т.н. Така с едно движение превозвачите ще могат автоматично да публикуват камионите си и в другите борси.
–С какви допълнителни ползи CargoRadar помага на превозвачите ?
– Р. М.: Непрекъснато коментираме с превозвачите, регистрирани при нас, какви са им проблемите и как платформата може да им помогне. Правим уебинари, където демонстрираме различни нови технологии, които да дадат възможност на превозвачите да оптимизират работата си и да намалят разходите си.
Видимостта в реално време дава много предимства. Едно от тях е, че обажданията между клиент, спедитор, превозвач и шофьор намаляват с 60 до 80%. Това дава възможност на шофьора да кара спокойно, а не само да дава отчети и статуси по телефон и вайбър.
– Какво печелят клиентите при използването на CargoRadar.eu?
– Д. С.: Основното, което печелят, е прозрачност, видимост в реално време на камионите, откриване на нови партньори и бързо намиране на подходящ камион за техния товар. Печелят оптимизация на процесите чрез възможността за интеграция през своите TMS/ERP системи към АPI на CargoRadar.
Превозвачите могат да видят на едно място множество товари от различни борси и да управляват камионите от едно място в много други борси. Спедиторските фирми виждат хиляди камиони на една карта.
Като стартъп CargoRadar не предлага някаква невиждана иновация в логистиката и не променя начина, по който се търсят и предлагат товари и транспортни средства, а по-скоро оптимизира времето и мястото на търсене, което дава съществено предимство в съвременната логистика.
Нашата експертиза в дигитализацията на логистичния бранш бе оценена от Националното сдружение на българските спедитори (НСБС), в която сме асоцииран член. От НСБС ни предложиха за делегат на консултативния орган по информационни технологии към FIATA – ABIT. Той има за цел да подпомага разработването и развитието на дигиталната стратегия на FIATA и навлизането на електронното е-CMR и e-FBL.
Какво още казаха Димитър Стефанов и Росен Моллов, съсобственици и управители на СargoRadar.eu, четете в новия бр. 5 на списание ЛОГИСТИКА.