Ангел Ангелов, управител на Eurowag България и регинален директор на Eurowag за България, Сърбия и Северна Македония, в специално интервю за списание ЛОГИСТИКА.
Как за 10 години Eurowag България се превърна в един от лидерите на пазара на услуги за транспортния бранш? Как се изграждат дългосрочни партньорства? Какво представлява платформата на Eurowag и как тя помага на транспортните компании да бъдат по-ефективни? По тези и по други въпроси разговаряме с Ангел Ангелов, управител на Eurowag България и регионален директор на Eurowag за България, Сърбия и Северна Македония.
Г-н Ангелов, тази година Eurowag празнува 10-годишен юбилей от стъпването си на българския пазар. Как успяхте да утвърдите компанията като един от лидерите в сектора на услугите за товарния автомобилен транспорт у нас?
През изминалото десетилетие успяхме да се утвърдим като основен партньор в транспортния сектор, особено в сферата на международния автомобилен транспорт. Продуктите и услугите, които разработваме и предлагаме, са изцяло насочени към нуждите на транспортните компании.
Успехът ни се дължи на постоянство и на изключителния професионализъм на нашия екип, който се състои не само от висококвалифицирани експерти и специалисти, но и преди всичко от много добри хора. Дълбоко вярвам, че когато действаме с почтеност и се стремим да правим добро, това неминуемо води до положителни резултати за бизнеса. Именно благодарение на този подход успяваме сравнително лесно да изграждаме и поддържаме доверие – както вътре в екипа, така и с нашите клиенти. Доказателство за това е фактът, че много от клиентите, с които започнахме съвместна работа още през първите ни години, продължават да работят с нас и до днес.
Също така се стремим да бъдем иноватори, което е доста предизвикателно в този динамичен свят, в който живеем.
Какво искате да изниква в съзнанието на специалистите от транспортния бранш, когато се спомене името на вашата компания?
Краткият отговор е: партньор, на когото могат да се доверят, а не просто доставчик на услуги. Смятам, че сме успели да изградим тази репутация. Експертизата, която развиваме, и натрупаните знания ни позволяват да вдъхваме увереност у нашите клиенти. Именно чрез тези познания и опит ние се стремим да ги консултираме както при избора на оптимални решения, така и относно предстоящите промени и новости в транспортния бранш.
Например, преди 10 години, когато започнахме, всяка държава в Европа имаше собствено тол решение. Сега сме свидетели на процес на унификация с въвеждането на т.нар. EETS бордово устройство, което вече е успешно интегрирано в много от тол системите на държавите от Европейския съюз. Ние предоставяме навременна информация на клиентите си за това кога и в кои държави предстоят промени, което им дава възможност да преминат към по-добро решение, благодарение на изправарващата информация.
Друг пример са промени, свързани с акцизите върху горивото. В някои държави се възстановява част от акциза на международните превозвачи. Нашият екип уведомява клиентите си предварително, ако предстои промяна в размера на възстановявания акциз или в сроковете за въвеждането ѝ. Това помага на транспортните компании да планират по-добре и да оптимизират своята дейност.
Светът се променя бързо, и ние сме в процес на трансформация. Нашата основна цел е да се превърнем в доставчик на интегриран набор от услуги, базирани на платформа, която ще даде възможност на индустрията да работи по-чисто, по-ефективно и по-устойчиво. Чрез това решение искаме да помогнем на цялата екосистема, чрез намаляване на въглеродния отпечатък от своята дейност, същевременно развивайки бизнеса си устойчиво.
Какви са основните услуги, които предлагате? Колко държави в Европа покривате с тях?
Както вече споменах, нашите услуги са базирани на интегрирана платформа. Когато стартирахме дейността си в България преди повече от 10 години, основният ни фокус беше върху финансираните решения за горива. Най-разпознаваемият продукт тогава беше картата за гориво, която много от нашите клиенти все още асоциират с името Eurowag. Към нея добавихме плащане на пътни такси, както и възстановяване на ДДС и акциз в държавите, където това е възможно. Днес тези услуги са достъпни в цяла Европа чрез нашата карта Eurowag Visa.
През последните седем години разширихме портфолиото си с телематични услуги и FMS, които се превърнаха в важна част от нашата оферта. Те са напълно интегрирани с нашето бордово устройство Eurowag EVA, което съчетава отчитането на тол такси и телематичните функции. Телематиката предоставя на клиентите възможност за мониторинг в реално време върху техния автопарк – информация за местоположение, разход и наличности на гориво, маршрутизация, дистанционно сваляне на данни, оценка на стила на шофиране и други.
Цялото интервю с Ангел Ангелов четете в последния за годината бр. 10 на списание ЛОГИСТИКА.