• Вход
No Result
View All Result
  • Логистична Конф.
  • Складова логистика
  • Транспорт+спедиция
  • Верига на доставките
  • е-Списания
  • ОЩЕ
    • Техника и технологии
    • Икономика и инвестиции
    • Логистични центрове
    • Системи за управление
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Инфраструктура
    • Е-мобилити
    • Камиони
    • Ванове
    • Анализи
    • Видео
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Kamioni.bg
    • Bageri.bg
    • Абонамент
  • Логистична Конф.
  • Складова логистика
  • Транспорт+спедиция
  • Верига на доставките
  • е-Списания
  • ОЩЕ
    • Техника и технологии
    • Икономика и инвестиции
    • Логистични центрове
    • Системи за управление
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Инфраструктура
    • Е-мобилити
    • Камиони
    • Ванове
    • Анализи
    • Видео
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Kamioni.bg
    • Bageri.bg
    • Абонамент
No Result
View All Result

Списание ЛОГИСТИКА » Daimler Truck започна производство на главните компоненти за новия eActros 600

Daimler Truck започна производство на главните компоненти за новия eActros 600


13.11.2024
A A
kamioni.bg
Reading Time: 1 min read
Daimler Truck започна производство на главните компоненти за новия eActros 600

Die Hochzeit von elektrischer Antriebseinheit und Rumpfachse The “marriage” of the electric drive unit and the axle

Mercedes-Benz Trucks ще отпразнуват началото на серийното производство на eActros 600 в края на ноември тази година в завода на компанията във Вьорт. Първите клиентски превозни средства eActros 600 ще бъдат произведени и регистрирани преди края на 2024 г.

Ключовите компоненти идват от Гагенау

Заводът на Mercedes-Benz в Гагенау, който е специализиран в производството на трансмисии за тежкотоварни превозни средства, в момента се развива като експертен център за компоненти за електрически задвижвания. От 2021 г. в Гагенау се произвеждат ключови части за e-axle (блок, който съчетава ос, двигател и трансмисия и представлява електрическото задвижване) на eActros 300/400 за дистрибуторски транспорт, и на eEconic. Същото ще важи и за централните компоненти на новото поколение на електрическата ос, която ще задвижва eActros 600. Това са механични части от типа, който Гагенау произвежда за превозни средства с конвенционални задвижвания от много години. Те се използват за направата на най-модерното, иновативно 4-степенно задвижване на осите, което съдържа общо около 30 различни компонента. Те включват специално разработени трансмисионни компоненти като валове, зъбни колела и части на синхронизатора, както и части на корпуса. Гагенау доставя тези компоненти в Касел, където с  извършва пълното сглобяване на компонентите на моста и трансмисията и се създава новоразработеният, електрически задвижван заден мост.

Компонентите на каросерията за кабината на eActros 600 също се произвеждат в Гагенау. Асортиментът включва и структурни части на каросерията като заден панел, рамка на покрива, преграда и напречни елементи, както и различни подсилвания. Това са модулни части, които вече се използват в камиони с конвенционално задвижване. По този начин експертизата на завода за каросерии включва и външната обшивка на новопроектираната кабина на новия батериен електрически камион за дълги разстояния.

Всички елементи на електрическото задвижване са обект на строги изисквания по отношение на качество, експлоатационен живот и пространство за монтаж. Например, геометричните спецификации за повърхности и грапавост на зъбните колела и валовето позволяват само много минимални отклонения. Най-новите и високо прецизни производствени технологии, като например специализираните машини за шлифоване на зъбни колела, позволяват да се гарантира необходимото качество.

Механичната обработка на частите на корпуса се извършва в специално преустроено хале в завода в Гагенау. Тук е изградено изцяло ново производствено предприятие с автоматизирани центрове за обработка. С виртуалното пускане в експлоатация на тези центрове обработката може да бъде симулирана на база така наречените „дигитални близнаци“. Този процес води до огромни икономии на време в сравнение с конвенционалния процес на настройка на производствената инсталация. Механичната обработка включва пробиване и фрезоване, както и нарязване на резбите, преди корпусите да бъдат подложени на тест за течове.

Томас Творк, управител на завода на Mercedes-Benz в Гагенау: „Няма бъдеще без минало! В завода на Mercedes-Benz в Гагенау традицията и трансформацията вървят ръка за ръка. Горди сме да приложим нашия десетилетен опит в производството на високопрецизни трансмисионни компоненти към новото електрическо задвижване. Заедно с нашите колеги в завода за сглобяване в Касел, нашият завод дава важен принос за мобилност без емисии”.

Михаел Брехт, председател на груповия работнически съвет на Daimler Truck и председател на работническия съвет в Гагенау: „Производствените обеми за е-осите представляват една производствена мрежа със завода в Касел. Заедно ние даваме значителен принос за новото електрическо задвижване. Това е начинът, по който генерираме иновации и също така преориентираме работната сила, така че да можем да се справим с новите технологични теми.“

Новата е-ос се разработва в Касел

Заводът на Mercedes-Benz в Касел, глобалният център за върхови постижения за конвенционални оси и системи за електрическо задвижване, сглобява новото поколение на електрическата ос за eActros 600. Електрически задвижваната задна ос е преработена специално за транспорт на дълги разстояния . Тя разполага с набор от технически иновации за по-висока производителност и ефективност.

В завода е изградена нова поточна линия, включваща тестови и инспекционни станции за функционални и свързани с безопасността характеристики. Точно както при е-оста, която в момента се използва в eActros 300/400 и eEconic, и която вече се произвежда в Касел, „принципът на общите части“ важи за новото поколение. Това означава, че оста на корпуса, както и компонентите на края на колелата и спирачките, произхождат от конвенционалната ос, която заводът в Касел произвежда повече от две десетилетия. Компонентите се произвеждат по изключително гъвкав начин на поточната линия, така че заводът може да варира между конвенционални и електрически оси в зависимост от поръчката.

Новото поколение на е-оста се състои от дъга на оста и електрическа задвижваща система, включваща електрически двигатели, както и трансмисия и високоволтови компоненти.

Процес на сглобяване на новото поколение на е-ос в Касел

Цялостният процес на сглобяване в завода в Касел протича в различни координирани фази. Носачът на оста формира основата за новата е-ос и е подготвен за окачване, движение и спиране – т.е. тук са монтирани главини на колела, задвижващи валове и спирачни барабани. Носачът на оста за e-axle е същият като за конвенционалната серия, така че може лесно да се адаптира към съществуващото шаси на превозното средство.

В зоната за сглобяване на електрическото задвижване, предварително сглобените трансмисионни части, двата електрически мотора и други компоненти са монтирани в корпуса на носача на осите, който идва от Гагенау. При окончателното сглобяване се осъществява така нареченият „брак“ между предварително създадения електрически задвижващ агрегат и моста на оста. Освен това различни сензори, маслени и охладителни линии, както и комплекти кабели за ниско напрежение са инсталирани без електричество.

Преди електрическата ос да напусне завода на Mercedes-Benz в Касел, тя преминава подробен функционален тест на механичните и електрическите компоненти, така наречения „тест в края на линията“ (EOL тест), като последна фаза. Тук се монтират високоволтовите кабели, извършва се тестът за течове и се извършват тестовете за високо напрежение. И накрая, електрическата ос е подложена на симулация на различни ситуации на шофиране, включително натоварване, топография и различни профили за избор на предавка. След като преминат EOL теста, е-осите се подготвят за транспортиране до завода на Mercedes-Benz във Вьорт.

Хауке Шулер, управител на завода на Mercedes-Benz в Касел: „Горди сме, че сега имаме и е-ос за CO2 неутрален транспорт на дълги разстояния в нашето продуктово портфолио. Със своя уникален и ефективен дизайн, който интегрира електрическото задвижване в съществуващата концепция на осите, тя допринася за големия пробег на eActros 600. Това е друг важен етап за завода на Mercedes-Benz в Касел по пътя на трансформацията към мобилност без емисии .”


Свързани

Нова ера в транспорта: Actros L ProCabin в действие у нас

23.05.2025

BILLA откри нова логистична база до Стара Загора

22.05.2025

Заместник-министър Недялков иска ускоряване на изграждането на третия мост над Дунав

22.05.2025

Разтоварване на до 700 кашона на час – защо DHL разшири партньорство си с Boston Dynamics?

21.05.2025

ИА ”Автомобилна администрация” започва акция срещу претоварените камиони

21.05.2025
  • Ново
  • Сродни
  • Популярно
Нова ера в транспорта: Actros L ProCabin в действие у нас

Нова ера в транспорта: Actros L ProCabin в действие у нас

23.05.2025
BILLA откри нова логистична база до Стара Загора

BILLA откри нова логистична база до Стара Загора

22.05.2025
Заместник-министър Недялков иска ускоряване на изграждането на третия мост над Дунав

Заместник-министър Недялков иска ускоряване на изграждането на третия мост над Дунав

22.05.2025
Разтоварване на до 700 кашона на час – защо DHL разшири партньорство си с Boston Dynamics?

Разтоварване на до 700 кашона на час – защо DHL разшири партньорство си с Boston Dynamics?

21.05.2025
ИА ”Автомобилна администрация” започва акция срещу претоварените камиони

ИА ”Автомобилна администрация” започва акция срещу претоварените камиони

21.05.2025
Търсят концесионери за Пристанище Варна

Търсят концесионери за Пристанище Варна

20.05.2025
В момента няма други публикации по темата.
Търсят концесионери за Пристанище Варна

Търсят концесионери за Пристанище Варна

20.05.2025
Започна строителството на Интермодален Терминал Волуяк

Започна строителството на Интермодален Терминал Волуяк

24.04.2025
„Бургас-Запад“ става нов хъб за контейнерния транспорт

„Бургас-Запад“ става нов хъб за контейнерния транспорт

24.04.2025
DSV завърши придобиването на Schenker

DSV завърши придобиването на Schenker

05.05.2025
GrECo и ATRALOsecur с ново стратегическо партньорство в транспортното застраховане   

GrECo и ATRALOsecur с ново стратегическо партньорство в транспортното застраховане   

16.05.2025
БГСКЛАД организира пета Международна конференция за индустриални имоти

БГСКЛАД организира пета Международна конференция за индустриални имоти

12.05.2025
затвори
затвори
  • Верига на доставките
  • Транспорт и спедиция
  • Складова логистика
  • Техника и технологии
  • Е-мобилити
  • Икономика/инвестиции
  • Анализи
  • Инфраструктура
  • Логистични центрове
  • Системи за управлен.
  • Ново в БГ
  • За бизнеса
  • Видео
  • Камиони
  • Ванове
  • Най-ново
  • Най-четени
  • БОРСА КАМИОНИ
  • Е-СПИСАНИЯ
  • АБОНАМЕНТ
  • ЛОГИСТИЧНА КОНФ.
  • СПР. КОЙ КАКЪВ Е
  • КАТ. АВТ. ЗА РАБОТА
  • Kamioni.bg
  • Bageri.bg
  • ВХОД
  • РЕГИСТРАЦИЯ
  • Контакт с logistika.bg
  • Екип
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакти
  • Политика за поверителност
  • Политика за бисквитките

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

No Result
View All Result
  • Логистична Бизнес Конференция
  • Складова логистика
  • Транспорт и спедиция
  • Техника и технологии
  • Верига на доставките
  • е-Списания
  • Справочник Кой какъв е в транспорта
  • Икономика и инвестиции
  • Логистични центрове
  • Системи за управление
  • Ново в БГ
  • За бизнеса
  • Инфраструктура
  • Е-мобилити
  • Камиони
  • Ванове
  • Анализи
  • Видео
  • Най-ново
  • Най-четени
  • Абонамент
  • Kamioni.bg
  • Bageri.bg
  • Вход

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms below to register

All fields are required. Log In
Този сайт използва с ваше съгласие бисквитки или подобни технологии за съхраняване, достъп и обработка на лични данни като вашето посещение на този уебсайт, IP адреси и идентификатори на бисквитки. Във връзка с изпълнението и прилагането на Общия регламент относно защитата на данните (Регламент (ЕС) 2016/679), можете да се запознаете с нашата Политика за бисквитките. Ако продължите да използвате този уебсайт, без да променяте настройките си, ще получите всички бисквитки, които сайтът използва. Можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време.
Приемам всичкиНастройкиОтказвам всички
Бисквитки

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT